יום שבת, 12 בינואר 2013

כריסמס ראשון וסילבסטר בלונדון


אזזזז
למרות הקור העזזז
ששרר בברלין, אחרי הברז שדפק לי ולעוד שמונה אנשים הנהג מהקאר-פולינג, 
נאלצתי לבחור בדרך הפשוטה והיקרה ולקחת רכבת למחוז חפצי- בוחום
אל דאגה, כמובן שבחרתי את הרכבת הזולה יותר, זאת שלוקחת כפול זמן ואי אפשר להרדם בה כי צריך להחליף אלף תחנות (אבל עליתי על המהירה, מה שהיה עלול להסתיים בדוח לא קטן אבל למזלי הסתיים בנס)

בבוחום קיבל את פני גשם קליל ומזג אוויר חם למידי, יחסית לקור היבש והנוראי שכמו מצליף לך בעצמות, שחוויתי עד כה בגרמניה.
התארחתי אצל פועה המקסימה, שהתנדבה בטוביה בשנה שעברה ולשמחתי הייתה לי הזדמנות לתקן את יחסינו- עכשיו שאני לא מוכרחה לכעוס ולרדות בכולם סביבי בזמן שאני מנסה להשתלט על הברדק שתמיד חוגג בבית ילדים של עשרה מתבגרים וצוות צעיר ובלתי מנוסה שתמיד יפעל בצורה שלא לרוחי....

!!!a real christmass tree

חגגתי עם משפחתה כריסמס בפעם הראשונה בחיי, וכמו בחלומות הילדות שלי ובסרטים- היה עץ, והיו מתנות לכל אחד מכל אחד, לא היה שלג, אבל היה נהדר!
במשך שלושת ימי החג פגשתי קרובי משפחה שונים, סעדתי ארוחות חג טעימות, שמעתי את סיפור חג המולד בכנסייה, והאזנתי לניגונים ושירה מקסימה פועה ומשפחתה המוזיקלית. כמובן שגם פועה יודעת עברית, ויחד כתבנו מכתב לילדי טוביה ונזכרנו בחוויות מהרדוף, אבא של פועה מדבר עברית משום שגר שנתיים בישראל והוא מרצה למזרחנות, ודודים שלה למדו כמורה ולכן למדו גם עברית... ועוד בת דודה שעשתה שירות לאומי בירושלים... בקיצור, כל ישראל אחים

a nice guest for christmass evning
puahs family in action
לקינוח הלכנו להחליק על הקרח (ולא במטולה)

מבוחום זיהמתי את העולם בדלק מטוסים וטסתי ללונדון, בשביל לקבל חותמת ממדינה שאינה חברה בהסכם שנגן, בביקורת דרכונים בגטוויק (שדה התעופה של לונדון) אמרתי את כל האמת - שאני מתכננת להשאר שבוע, שאין לי עבודה כרגע, שאני מטיילת באירופה ושיש לי ככה וככה מזומן... 
saint paul cathedral
האיש מאחורי הדלפק לא היה משוכנע לגבי כוונותי וביקש ממני לחכות בצד בזמן שהוא יתקשר למארח שלי בלונדון לדלות עוד מידע לגבי הביקור שלי בממלכה...
אחרי עשר דקות הוא חזר והמליץ לי להתקשר לחבר שלי בלונדון, שקצת נלחץ כששמע שעיקבו אותי בשדה...

אחרי תלאות בתחבורה הציבורית של לונדון, הגעתי לבית בו התארחתי בצפון העיר, פגשתי חבר ישן ומכרים חדשים, התאמצתי להבין את המבטא הבריטי, סיירתי לבדי בפארקים שונים וברחובות העיר, שמחתי לפגוש נגן רחוב מברזיל ולראות את קתדרלת סנט פול (שם הזקנה האכילה את היונים במרי פופינס), חגגתי את ערב השנה החדשה עם המארחים שלי ונזכרתי למה אני לא אוהבת מסיבות, פגשתי שתי בחורות חמודות מפולין שנתנו לי המלצות לחוות בצרפת ואיטליה.


tower bridge london
nice spot in hyde park
some london view















מלונדון נסעתי לגילפרד - שם פגשתי והתארחתי אצל משפחת גסמן האגדית- שלא משנה כמה מרחק פיזי ותרבותי יש בינינו, עדיין ישנם כל כך הרבה דברים דומים בדפוסי המחשבה ובהלך הרוח...
אינדבדואלים, פורצי דרך, מסרבים לחיות על פי הקודים החברתיים, אוהבי אדם וחיות ומלאי אמונה ותמיכה אחד בשני- המפגש עם ג'רמי, ג'יל, אלי, אלקס ודוד מייקל המפורסם היה לי לחוויה יוצאת דופן ומלרת משמעות בטיול.
על אף שפגשתי את כל אלה פעם אחת בחיי כשהייתי בת 9, הרגשתי קירבה וחום שגרמו לי לדבר בחופשיות על השקפות העולם שלי וללמוד להכיר את אלו של קרובי המשפחה הקרובים-רחוקים שלי.
מודה על ההזדמנות שנקרתה בדרכי.
the gassmans
uncle michael








המשכתי ברכבת (מהירה ויקרה) לפריז, המשכתי בסימן המשפחתי ופגשתי את אחותי האהובה נגה ובן זוגה, ליומיים חביבים של בילויים עירוניים...

אחרי נסיונות כושלים למצוא חווה שתקבל אותי מהיום למחר, ותחושה לא הכי נעימה בפריז הגדולה, בהחלטה ספונטנית עליתי על רכבת דרומה ואחרי 6 שעות הגעתי למקום מבטחים- בית של חבר טוב בטולוז.

עד כאן להפעם...

שי

תגובה 1:

  1. שי את פשוט אלופה!!
    לא נעים לי להיות המגיב היחיד אבל אני פשוט נהנה כל כך אז הייתי חייב.
    מרגיש שאת מטיילת כמו שאת כותבת - בשטף טבעי וזורם.

    השבמחק